• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83038
+
-

سرمایه‌گذاری  30 میلیارد ریالی  در دهکده گل محلات

مدیرعامل دهکده گل و گیاه: ۵۰ واحد گلخانه‌ای در بزرگ‌ترین دهکده گل و گیاه کشور فعال است

سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری  30 میلیارد ریالی  در دهکده گل محلات

مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای واحدهای گلخانه‌ای در این شهرستان سرمایه‌گذاری شد. 

«سجاد خادمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این میزان سرمایه‌گذاری که بخشی از آن از محل تسهیلات بانکی و بیشتر آن آورده بهره‌برداران است، برای ۹ هزار مترمربع طرح‌های توسعه‌ای هزینه شده است. وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تکمیل شدن آنها ۱۰ فرصت شغلی مستقیم و پایدار فراهم می‌شود. 

مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات افزود: اگر چه طرح آب‌رسانی به دهکده گل و گیاه از محل پساب تصفیه‌شده فاضلاب شهری 3 سال پیش به بهره‌برداری رسید، اما این آب از کیفیت لازم برخوردار نیست. 

وی گفت: بهره‌مندی ۳۰ لیتر در ثانیه از منبع آبی مذکور برای گلخانه‌های مستقر پیش‌بینی شده بود که اکنون ۱۷ لیتر آن محقق شده است. خادمی افزود: صدور سند مالکیت مشکل دیگر دهکده گل محلات است که باید توسط مسکن و شهرسازی و امور اراضی جهاد کشاورزی تعیین تکلیف شود. وی با بیان این‌که برای سنددار شدن هر قطعه گلخانه بهره‌بردار باید ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کند، افزود: قوانین دست‌وپاگیر، سنگ‌اندازی و موازی‌کاری مهم‌ترین مشکلات بهره‌برداران در دهکده گل محلات است. 

مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات گفت: ۵۰ واحد گلخانه‌ای در بزرگ‌ترین دهکده گل و گیاه کشور فعال است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید